Kto szuka oszczędności ten zawsze próbuje wynajdować różnego rodzaju „perełki”, które pomogą ciąć koszty. Jedną z takich perełek może okazać się właśnie bramka VOIP. Nieraz warto przeliczyć koszta jakie ponosimy w firmie, np. te związane z telefonem i przemyśleć, czy nie warto czegoś zmienić. Bramka VOIP, aby funkcjonować nie potrzebuje nawet synchronizacji z komputerem. Bramka VOIP jest niewielkim urządzeniem, które spokojnie można ukryć w jakimś mało widocznym miejscu.

Po co telefon jak są bramki VOIP

bramka voipSądzę, że rozpisywanie się na temat możliwości Bramki VOIP mija się z celem bo nie każdy z nas zna profesjonalny język informatyczny. Podstawową zaletą systemów VOIP jest możliwość korzystania tylko i wyłącznie z internetu, routera. Przykładowo, jeśli w firmie posiadamy wysokie koszty związane z używaniem telefonów, warto zainstalować np. telefony gigaset czy zorientować się właśnie co to jest bramka VOIP. Daje nam to możliwość dzwonienia zarówno w firmie (pomiędzy poszczególnymi działami) jak i poza firmę (np. do jakiegoś dostawcy, czy urzędu). Wszystkie połączenie wykonywane w ramach jednego operatora internetowego (np. mamy firmę i 12 oddziałów, umowa z jedną firmą internetową) pozostają jako połączenia o charakterze wewnętrznym. Oprócz tego rodzaju rozwiązań w firmach można na przykład zastosować też komunikatory, czaty itp. Jednym z przykładów tego rodzaju komunikacji może być TeamViewer. Dzięki temu programowi możemy połączyć się zdalnie z innym komputerem (nawet takim znajdującym się na drugim końcu miasta), wejść do jego różnych danych, ustawień, czy statystyk, albo po prostu skorzystać z jego funkcji czat. Czasami jest tak, że ktoś w danej chwili nie może odebrać telefonu – wystarczy mu zostawić wiadomość na czacie, odczyta i odpisze w wolnej chwili. Tak samo jeśli posiadamy kilkanaście oddziałów i chcemy w szybki sposób, NA JUŻ! poinformować wszystkich o jakichś ważnych wytycznych, zmianach. Wysyłamy czatem wiadomość – każdy czat ma swój sygnał dźwiękowy, można też ustawić go w taki sposób, że okienko z wiadomością będzie zawsze na wierzchu. Dzięki takim rozwiązaniom, szybko i tanio możemy obsługiwać jednocześnie kilka czy kilkanaście oddziałów firmy.

Niejednokrotnie jesteśmy negatywnie nastawieni do zmian, szczególnie rzeczy, które od lat doskonale się sprawdzają (tak jak np. tradycyjne połączenia telefoniczne, czy nawet e-maile), jednak może się okazać, że czasem warto zmienić przyzwyczajenia i otworzyć się na nowe. Telefony stacjonarne, bezprzewodowe, które korzystają z naszej stałej stawki transferu internetowego (nie doliczają nic za dodatkowe minuty), czy też czaty, które są on-line …a nie czekają na zalogowanie się do skrzynki pocztowej.

Close Menu