Miejsca noclegowe w górach

Razem ze znajomymi szukaliśmy miejsca na wypad. Chcieliśmy wyjechać na wieś, ale przy okazji cieszyć się świetnymi widokami. Nie zajęło nam długo, by ustalić, że to musi być jakaś wieś pod górami. Będziemy mogli pochodzić po szlakach, blisko nas będzie las, cisza i spokój. To było dla nas ważne, bo wszyscy pracujemy w centrum miasta i ucieczka od tłumów, samochodów i ciągłego pośpiechu była jak wizja raju. Raju, którego wszyscy potrzebowaliśmy choć na parę dni. Tak właśnie zaczęły się poszukiwania noclegu idealnego.

Miejsca noclegowe do wynajęcia w górach

noclegi chochołówDlaczego właściwie Chochołów? Jeden ze znajomych był w tamtejszych termach i stwierdził, że chętnie wróciłby tam, bo wcześnie był tylko przejazdem, a nocował w innej miejscowości. Inni wzruszyli ramionami – i tak nie mieliśmy pomysłów na inną wieś, więc niech będzie właśnie to. Nie pozostało nic innego jak wpisanie w wyszukiwarkę frazy noclegi chochołów i rozpoczęcie przeglądania ofert. A było co przeglądać. Już nawet nie chodzi o liczbę, a o to, że to po prostu bardzo urocze miejsce. Przy okazji szukania, dowiedzieliśmy się, poza już znanymi nam termami, o Muzeum Powstania Chochołowskiego. Od razu byliśmy lepiej nastawieni do wyjazdu, bo wszyscy lubiliśmy zwiedzać takie miejsca. Kiedy oglądaliśmy zdjęcia z różnych ofert noclegowych, zauważyliśmy, że większość budynków jest do siebie podobna i prezentuje tradycyjny, góralski styl budowania drewnianych chat, co tylko zwiększyło urok samego miejsca. Już chcieliśmy tak jechać i poczuć się niczym w popularnych serialach o góralskich rozbójnikach. Dlatego jeszcze chętnie zaczęliśmy dzwonić w różne miejsca, wspólnie decydując, że po prostu teraz już na pewno musimy wynająć jakiś góralski domek. A wolnych domków było sporo, bo dzwoniliśmy z dużym wyprzedzeniem. Już kiedy zdecydowaliśmy się na góry, wiedzieliśmy, że trzeba to zacząć organizować z odpowiednim zapasem czasu. To w końcu szalenie popularny region turystyczny i nie ma co na to narzekać – jeśli chce się złapać świetne oferty, trzeba być zorganizowanym.

Nam udało się znaleźć przecudowny, drewniany, góralski domek na obrzeżasz samej wsi. Tuż obok las, a po drugiej stronie widok na góry. Zakochaliśmy się w tym miejscu od pierwszego obejrzenia i wiedzieliśmy, że spędzimy tu wspaniały tydzień. Nie zabrakło pójścia na termy, które swoją drogą imponują rozmiarem, ani przejścia się do muzeum – które również mieści się w góralskiej chałupie. Mogliśmy cieszyć się udanymi wakacjami w górach w naprawdę niesamowitym i klimatycznym terenie.