Skuteczne metody relaksu

Relaks dla niektórych z nas jest produktem deficytowym. Żyjemy w czasach, kiedy każdy się śpieszy. Do pracy, do szkoły, na spotkanie z klientem. Zawsze tego czasu nam brakuje. Często okazuje się, ze doba jest za krótka. Nie mamy kiedy się porządnie wyspać, a co dopiero korzystać z jakichś metod relaksowania. To bardzo niedobrze, ponieważ sposób, w jaki żyjemy, ma duże znaczenie dla naszego zdrowia fizycznego i psychicznego. Słyszałam kiedyś fajne przysłowie, coś w stylu: kiedy umysł jest spokojny i wypoczęty, ciału trudniej jest zachorować.

Jak odpocząć kiedy nie ma czasu

relaksująca medytacja mindfulnessOkazuje się, ze jest w tym wiele prawdy. Jednak żeby zadbać o spokój umysłu, trzeba zadbać o spokojniejszy tryb życia. Wiem jednak, ze często jest to niemożliwe zwyczajnie. Jakim cudem znaleźć czas na godzinę dziennie jakiegokolwiek relaksu, kiedy pracujemy siedem dni w tygodniu, po dwanaście godzin. Czasami się po prostu nie da, lub nie chce się. Jedynym sposobem na relaks jest wtedy sen. Moment ,kiedy wieczorem kładziemy się spać, staje się jedynym czasem relaksu w naszym życiu. A to akurat jest kiepskie rozwiązanie. Jeżeli zauważyłeś, bądź zauważyłaś u siebie taką sytuację, natychmiast staraj się to zmienić. Słyszeliście kiedyś o takim sposobie, jak relaksująca medytacja mindfulness? Coś rewelacyjnego. Świetny sposób relaksu dla każdego. Nie trzeba nigdzie jeździć, za nic płacić. Wystarczy tylko wygospodarować w trakcie dnia odrobinę czasu wolnego. Jest to sposób na głęboki relaks, który możemy sobie zafundować będąc nawet w pracy. Wystarczy odrobina wolnej przestrzeni. Siadamy po turecku, ręce opadają nam lekko wzdłuż ciała, bądź w inny dowolny sposób. Ważne,żeby było nam wygodnie. Możemy też włączyć sobie jakąś relaksującą muzykę. Oczywiście, jeżeli mamy taką możliwość, jednak nie jest to konieczne, aby osiągnąć odpowiedni poziom skupienia. Relaksująca medytacja mindfulness, skupia się na oddychaniu, więc podstawą jest uspokoić nasz oddech.

Skupiamy się na brzuchu, który podnosi się lekko w górę, i w dół. Zgodnie ze sposobem oddychania. Z upływem czasu jesteśmy coraz bardziej zrelaksowani. Przynajmniej powinno tak być. Jeżeli nie czujesz spokoju, postaraj się oczyścić swój umysł. Przestań myśleć o pracy, o życiu, o planach. Wyobraź sobie coś miłego, spokojnego. Pustą zieloną polanę, dla przykładu. Ta metoda ma również swoje plusy terapeutyczne. Człowiek regularnie praktykujący tę relaksacyjną medytację, uzdrawia swój umysł i ciało. Gwoli dowodu, mogę śmiało powiedzieć, ze są prowadzone w tym kierunku specjalistyczne badania. 

aniam