Ładunek o wadze jednej tony w przypadku nagłego wyhamowania samochodu, na którym jest przewożony, zwiększa swoją wagę do kilkunastu ton. Tak duża waga może spowodować zniszczenie nie tylko samego ładunku, ale też i samochodu. Jeśli z tak dużą siłą ładunek uderzy o burtę przyczepy, może ją rozerwać i wypaść na jezdnię. Narazi nas to na duże niebezpieczeństwo oraz na straty. W przypadku sprzętu elektronicznego straty mogą sięgnąć kwoty kilkuset tysięcy złotych.

Rodzaje zawiesi pasowych

zawiesie pasowe dwuwarstwoweCzym są zawiesia pasowe? Już śpieszę z odpowiedzią. Są to swego rodzaju pasy używane w transporcie, wszędzie tam, gdzie mamy do czynienia z ładunkiem o wadze kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu ton, gdzie nie można zarysować ładunku. Wyróżniamy zawiesie pasowe dwuwarstwowe i czterowarstwowe. Wykonane są z taśmy poliuretanowej. Jedne i drugie posiadają tę samą budowę, z tym że dwuwarstwowe posiadają dwie warstwy taśmy, a czterowarstwowe cztery warstwy taśmy poliuretanowej. Poliuretan to bardzo wytrzymały materiał, odporny na rozciąganie, stąd jego zastosowanie w tej dziedzinie. Materiał, który zostaje wielokrotnie rozciągnięty, a następnie wraca do swojej postaci, ulega dużemu osłabieniu, więc w każdej chwili może pęknąć, dzięki właściwościom poliuretanu unikamy tego problemu. Poszczególne warstwy zawiesi są ze sobą zszywane maszynowo. Do szycia używana jest nić o bardzo wysokiej wytrzymałości, dzięki temu mamy pewność, że zawiesie pod ciężarek się nam nie rozerwie. Szwy zazwyczaj są podwójne, więc nawet jeśli zdarzy się tak, że jeden pęknie, to drugi wytrzyma i nasz ładunek dotrze bezpiecznie na miejsce. Pomimo tego, że zawiesie będzie w dalszym ciągu spełniać swoją funkcję, to ze względów bezpieczeństwa trzeba je wymienić na nowe, ponieważ jak to mówią, lepiej dmuchać na zimne. Zawiesia dwuwarstwowe posiadają wytrzymałość do dwudziestu ton nacisku statycznego, natomiast zawiesia czterowarstwowe posiadają dwukrotnie większy udźwig. Zawiesia wykorzystywane są w transporcie od wielu lat i nadal spełniają swoją funkcję w odpowiedni sposób, sprawdzona technologia przynosi wiele korzyści. Nikt nie chce ryzykować z towarem o wartości kilkuset tysięcy złotych.

Pasy zabezpieczające ładunek podczas transportu pochłaniają całą siłę wynikającą z jazdy autem z dużą prędkością i nagłych hamowań. Koszt jednego zawiesia to nie więcej niż dwieście złotych. Za tak niewielką kwotę zyskujemy stuprocentową pewność, że nasz ładunek będzie bezpieczny. Kierowca nie musi mieć cały czas w głowie tego, że musi jechać powoli, by nic złego nie stało się z ładunkiem. Może jechać całkiem swobodnie, bo ma pewność, że tak zabezpieczony ładunek dotrze na miejsce w całości.

Close Menu